Skuteczny opis nieruchomości

W dzisiejszym dynamicznym rynku nieruchomości, skuteczny opis nieruchomości to kluczowy element sukcesu. Klienci oczekują dokładnych, atrakcyjnych i przekonujących opisów, które pomogą im wybrać wymarzoną nieruchomość. W tym artykule przyjrzymy się kilku kluczowym kwestiom pomocnym w tworzeniu opisów, które przyciągną uwagę potencjalnych nabywców i wynajmujących oraz przekonają ich do podjęcia decyzji.

Tekst online jest odbierany w sposób odmienny od tekstu drukowanego. Przeciętny użytkownik internetu zazwyczaj nie czyta całego tekstu, lecz przegląda go, wybierając interesujące go fragmenty. Spoglądając na tekst, nasz wzrok skupia się na kilku pierwszych zdaniach, a potem przemieszcza się wzdłuż lewej krawędzi tekstu, starając się wychwycić kluczowe informacje. Dlatego też ważne jest, aby istotne elementy oferty były wyraźnie podkreślone, zgodnie z tzw. "mapą cieplną w kształcie litery F". Im ciemniejsze pole, tym częściej zatrzymuje się na nim wzrok odbiorcy.

JAK SPRAWIĆ, ŻEBY OFERTA BYŁA BARDZIEJ CZYTELNA?

Podziel tekst na akapity.
Podstawowe informacje na temat nieruchomości powinny znaleźć się już w pierwszym akapicie. Tylko początek opisu pojawi się na listach wyszukiwania na portalach nieruchomości, warto więc o niego zadbać. Każda kolejna, dłuższa myśl to następny akapit. Niech tworzy on spójną, zamkniętą całość (maksymalnie około 4-5 linijek, 2-3 zdania).

Wylicz ważne elementy
Stosuj wyliczenia, jeśli wymieniasz kilka elementów z rzędu (ale nie za często, wyliczenia powinny być dodatkiem do całego tekstu, nie jego podstawą).

Zaznacz pogrubieniem istotne informacje
Jeśli chcesz podkreślić jakieś elementy oferty, użyj pogrubienia wyrazów (w odpowiedniej ilości, żeby tekst cały czas pozostał czytelny).

Stosuj zasadę odwróconej piramidy
Na początku przekaż najważniejsze, ogólne informacje, przechodząc do detali w dalszej części tekstu.

JĘZYK OFERTY

Wskaż unikalne cechy nieruchomości

Język używany w ofercie powinien być przede wszystkim łatwy w odbiorze. Ma pomóc poszukującemu w szybkim odnalezieniu istotnych dla niego informacji.

Jeśli nieruchomość czymś się wyróżnia (lokalizacja, liczba lub rozkład pomieszczeń, możliwość adaptacji na biuro itd.), wskaż to już na początku, wyraźnie zaznaczając korzyść dla nabywcy (zarówno te funkcjonalne, jak i emocjonalne).

Pisz zwięźle i konkretnie

Krótszy tekst ma szansę być przeczytany w całości. Uważaj na kwiecisty i mocno sprzedażowy język. W przypadku zbyt wyraźnego marketingu odbiorcy mogą podejrzewać, że chcesz ukryć jakieś wady oferty. Nie używaj nic nieznaczących opisów i zdrobnień, np. „śliczne mieszkanko", lepiej skup się na konkretnych zaletach nieruchomości.

Jeśli nieruchomość wymaga dłuższego opisu (np. dom), stosuj śródtytuły i rozbij tekst na akapity, aby czytającemu łatwiej było się po nim poruszać.

Opisz nieruchomość rzetelnie

Nawet, jeśli chodzi o jej wady. Oczywiście, oferta ma charakter reklamowy i nie warto w niej wyliczać wszystkich niedoskonałości domu lub mieszkania. Ale jeśli lokal znajduje się na trzecim piętrze bez windy, warto o tym wspomnieć już w opisie i oszczędzić sobie oraz części nabywców bezcelowych telefonów i prezentacji. Podobnie - jeśli właściciel mieszkania wymaga podpisania umowy najmu okazjonalnego lub nie chce najemcy ze zwierzętami, powinno znaleźć się to w opisie oferty.

Pozostałe aktualności

Zakup mieszkania nad morzem - jakie ma zalety?

Marzenie o posiadaniu własnego mieszkania nad morzem jest powszechne i fascynujące dla wielu osób. Odsetek ludzi decydujących się na zakup nieruchomości w nadmorskich miejscowościach stale rośnie. Przedstawiamy różne zalety posiadania mieszkania nad morzem, które przekonają nawet najbardziej niezdecydowanych!

Czytaj więcej

Dlaczego mieszkanie się nie sprzedaje? Poznaj powody.

Sprzedaż mieszkania może być procesem skomplikowanym i czasochłonnym, a czasami właściciele nieruchomości mogą napotkać trudności w znalezieniu nabywcy. Istnieje wiele potencjalnych przyczyn, które mogą wpływać na brak zainteresowania daną nieruchomością i prowadzić do dłuższego czasu wystawienia jej na sprzedaż.

Czytaj więcej

Dom pod miastem czy w mieście? 15 aspektów, które musisz znać!

Decyzja o zakupie nieruchomości to zawsze kluczowy moment w życiu każdego człowieka. Gdy nadejdzie czas wyboru między domem na przedmieściach a mieszkaniem w samym sercu miasta, wiele osób zastanawia się, która opcja jest bardziej korzystna. W niniejszym artykule dokładnie przyjrzymy się zaletom obu możliwości, aby pomóc Ci podjąć świadomą decyzję.

Czytaj więcej